Tuesday 13 December 2016

Tips memilih produk untuk kulit berminyak agar kelihatan berseri-seri

Adus!!! Stressnya kalau kulit muka berminyak. Ini lah pengalaman yang saya alami dulu.. belum pon pukul 10 pagi kulit dah mula berminyak. Terutama di bahagian hidung. Mujurlah sekarang masalah tu dah takde walaupon berjemur di bawah terik matahari.


Punca muka berminyak

  • pengambilan makanan yang tidak sihat, 
  • hormon tidak seimbang, 
  • stress, 
  • terdedah di bawah cahaya matahari,
  • kehamilan
  • pengambilan pil perancang
  • dan sebagainya
Bila kulit dah berminyak ni, sudah tentulah menjadi masalah ketidak selesaan kepada diri sendiri, kurang yakin, malu bertemu orang ramai dan sebagainya. Bila kulit muka berminyak maka jerawat pon akan mudah nak timbul. Sampai bila kita nak biarkan masalah ni kan? Masalah kulit ini adalah lebih baik dirawat dari dalam untuk memastikan ia tidak berulang lagi. Untuk merawat masalah ini dari dalam. anda perlu bijak untuk memilih makanan tambahan yang berfungsi untuk atasi masalah ini.

Makanan tambahan / supplement untuk merawat masalah kulit muka berminyak dan berjerawat

1. Vivix

Seperti mana yang kita ketahui, vivix adalah supplement yang sangat istimewa untuk merawat sel-sel dalam badan yang rosak. Vivix  mempunyai tahap antioksidan yang tinggi dan berkualiti dalam menghalang punca  masalah kulit berminyak dan berjerawat

2. Vitamin C
Vitamin C berfungsi untuk merawat kulit berminyak dan jerawat dengan 2 cara utama:
  • Berfungsi sebagai antioksidan, vitamin c melawan radikal bebas yang berbahaya dan mengurangkan keasidan dalam badan. Untuk mengelakkan tindak balas radikal bebas ini yang membawa kepada kulit berminyak dan jerawat, vitamin c boleh membantu menyerap radikal bebas sebelum ia merosakkan kulit.
  • melindungi dan menghalang pembentukan luka pada jerawat. Vitamin C juga menyumbang kepada sintesis kolagen.

3.  Vitamin E Complex


Vitamin E  dihasilkan daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum, Ia juga mengandungi ekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol serta digabung dengan 8 jenis vitamin E iaitu alpha, beta, gama, delta. Bukan nak kata kan, tapi sebab itu Vita E Complex daripada Shaklee adalah vitamin E yang paling terbaik di pasaran.

Selain itu,  ia juga mengandungi 10mg selenium semulajadi. Selenium berfungsi membantu tubuh kita menyerap vitamin E, di samping memelihara membran sel, sel darah merah dan tisu otot. Selenium juga membantu menyahtoksik secara semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti oksida, selain melindungi fungsi retina.

4. ESP
ESP mengandungi protein berasaskan kacang soya yang membantu untuk mengecilkan atau menutup pori-pori atau liang roma kulit kita. Jika liang roma terbuka, kekotoran akan mudah masuk dan kelenjar sebum akan merembeskan minyak.

5. Shaklee Collagen Powder (SCP)



Diantara fungsi-fungsi SCP adalah melembabkan kulit, menjadikan sel-sel kulit mati tidak mengganggu atau menutup liang pori. Apabila Tiada lagi kelenjar yang tersumbat, maka tiada lah masalah muka berminyak dan jerawat. 

0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Mac 2020

Promosi Mac 2020

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Jom Join Saya

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Arkib Blog

Powered by Blogger.