Wednesday 7 December 2016

6 Cara cari wang lebih dari rumah

Hidup di zaman ekonomi sekarang ni membuatkan kita terpaksa mencari wang lebih untuk menampung keperluan hidup dan keluarga. Maklum lah di zaman GST, harga barang naik, harga tol naik. dan macam-macam lagi lah yang naik. Kalau dulu kita belanja RM50 dah boleh dapat barang penuh satu troli. Sekarang suku troli pon tak sampai kan? 

Alhamdulillah, dah hampir setahun saya menjadi surirumah sepenuhmasa. Eh, zaman ekonomi gawat ni ko tak takut ke berhenti kerja? Pada mulanya memang la takut, takut tak dapat survive. Tapi kerana tekad untuk jaga anak dirumah, saya buat keputusan berhenti.. Saya berhenti ni pon bukan duduk saja-saja je kat rumah tau. Saya boleh dapat pendapatan walaupun saya duduk di rumah. Nak tahu bisnes apa yang paling mudah dibuat? Jawapannya mestilah bisnes Shaklee.

Macamana nak buat duit dengan bisnes Shaklee




Langkah pertama

1st sekali yang nak kena buat mestilah register dulu jadi ahli. Kalau tak register ahli macamana nak buat sales kan? Nak tau macamana nak jadi ahli boleh klik sini

Langkah kedua

Perlu ada komputer, laptop, hanfon, tablet dan seangkatan dengannya. Kalau takde alat-alat ni semua makanya takkan jadilah bisnes yang nak dibuat kat rumah ni

Langkah ketiga

Perlu ada talian internet. Dah namanya bisnes dari rumah, mestilah perlu ada line internet. 

Langkah keempat

Perlu ada ilmu tentang produk. Kalau takde ilmu tentang produk Shaklee macamana nak jual kan? Ilmu ni kita boleh dapat dengan macam-macam cara. Gi kelas ke, baca buku ke, group shaklee di fb ke, group whatsapp ke.. macam-macam lagilah janji dapat ilmu

Langkah kelima

Perlu ada sifat tekun, rajin, usaha, tawadduk dan seangkatan dengannya. Buatlah bisnes apa sekalipun kalau takde sifat-sifat ni takkan berjaya. Bila gagal sekali usaha lagi sampai berjaya

Langkah keenam

Tidak lupa solat, mohon doa pada Pencipta. Sebab rezeki ni Allah yang tentukan. Kalau kita lupa pada Dia ingat mudah ke kita nak dapat rezeki? Renung2kan...

Ok lah setakat ni dulu saya share ye.. Sebenarnya banyak lagi, tapi sambung pada next entry k..

Jika anda berminat untuk mendapatkan produk atau ingin membuat bisnes Shaklee? Jom hubungi saya cepat-cepat k




0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Mac 2020

Promosi Mac 2020

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Jom Join Saya

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Arkib Blog

Powered by Blogger.