Tuesday, 29 March 2016

6 sebab soya keluaran Shaklee (ESP) adalah yang terbaik di pasaran.


Demam ESP dan nak abes. Ramai gak orang yang memborong bertong-tong ESP bulan ni. Penah x kadang-kadang korang terfikir. Pe yang best sangat ESP ni? Jawapannye mesti la best... Nak tau kenapa best? Jom baca kat bawah ni :

1) Keberkesanan ESP terbukti melalui kajian klinikal Saintis Sedunia


Bukti kajian klinikal saintis Shaklee


Kalau korang nak tau, ESP telah dimajukan oleh para saintis Shaklee. Walaubagaimanapun, kajian-kajian ini bukan dijalankan oleh para saintis Shaklee sahaja malah telah dikaji oleh selain daripada saintis Shaklee yang bertindak sebagai pihak ketiga. Untuk pengetahuan korang, dalam banyak-banyak syarikat nutrisi, hanya Shaklee sahaja yang berani meminta pihak ketiga membuat kajian terhadap produk-produknya. Produk lain tak berani.. hehehe...


2) ESP satu-satunya produk yang mempunyai semua 9 asid amino yang penting

Badan kita memerlukan protin untuk pembinaan sel yang sihat. Pembinaan sel yang tidak sihat akan menyebabkan berbagai-bagai serangan kanser akan menyerang tubuh badan.

Unsur protin terdiri dari 21 jenis asid amino iaitu :

  • 12 daripadanya dinamakan non-essential amino acid dan dihasilkan sendiri oleh tubuh badan.
  • 9 lagi dinamakan essential amino acid dan hanya boleh didapati daripada makanan yang kita makan. ( ia tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan). Kesemua 9 essential acid amino ini boleh dilihat di tin ESP sebagai bukti.


9 asid amino di ESP

Sehingga kini, tiada satu pon produk nutrisi yang menyediakan kesemua 9 asid amino di dalam produk mereka kecuali ESP. Sebab tu la ramai yang dapat kesan positif terhadap tubuh badan mereka bila amalkan ESP. Bestkan...

3) ESP diproses pada suhu yang rendah supaya tidak rosakkan protin

Sifat protin tidak tahan pada suhu yang tinggi seperti suhu memasak. Makanan yang kaya protin pon akan hilang kandungan protin apabila dimasak. Kalau masih ada pun sisa protin tu, stukturnya dah berubah kepada gumpalan-gumpalan yang sukar diserap oleh tubuh badan. Tu lah sebabnya kalau makan banyak ikan atau ayam pon masih menghadapi penyakit kekurangan protin seperti alergi, artritis, leaky gut dan auto imun. 

sumber : google
Kesimpulannya, protin yang terkandung di dalam ESP tidak musnah kerana ia diproses pada suhu yang rendah. Sebab tu lah ia kekal berkualiti dan kekal berkesan dalam tubuh badan.

4) ESP diperbuat dari sumber kacang soya NON - GMO




GMO bermaksud- pengubahsuaian secara ginetik. Pada zaman sekarang, banyak tanaman yang telah diubahsuai secara ginetik yang bertujuan supaya ia lebih cantik atau lebih sedap. Contohnya seperti jambu batu, tembikai dan anggur yang tiada biji. Macam tu jugak dengan soya. Kebanyakan soya dipasaran telah menjalani proses ubahsuai genetik.

Risiko menggunakan produk GMO ialah unsur makanan yang dimakan bukan lagi semulajadi dan terdedah kepada racun pestisid yang boleh menyebabkan alegi atau kanser.

Kesimpulannya, ESP diperbuat dari kacang soya asli (NON GMO) dan setiap satu tin ESP mengandungi 30kg kacang soya. Best ke best? hehehe...

5) Kandungan Glycemix Index (GI) dalam ESP adalah rendah

Glycemic Index (GI) bermaksud kadar pertukaran sesuatu kepada Glukos. Makanan dengan GI yang rendah adalah lebih baik kerana tidak menyebabkan glukos dalam badan naik mendadak. Sebagai contoh, bila kita bersarapan pagi dengan roti canai atau nasi lemak, 2-3 jam tu mesti kita lapar balik kan? Kenapa? Sebabnya kedua-dua jenis makanan ini terdiri dari GI yang tinggi.

Berbeza pulak kalau kita bersarapan dengan ESP, mesti kita rasa kenyang je. Kadang tu dah tengahari pon still terasa kenyang. Ini disebabkan ESP mempunyai GI yang rendah. So sesuai sangat untuk diambil oleh pesakit diabetis kerana ESP juga berupaya mengawal gula dalam tubuh badan. Bagi yang nak kuruskan badan pula, pengambilan ESP amat digalakkan kerana bila dah makan ESP akan rasa kenyang yang lama. Dalam masa yang sama dapatlah mengurangkan berat badan dan kadar kalori...

sumber: google
6) ESP tiada kolestrol, tiada asid urik, dan sangat mudah diserap oleh tubuh badan.

ESP tiada kolestrol kerana ia dari tanaman. Pesakit darah tinggi boleh ambil ESP. ESP juga tiada asid urik kerana asid urik hanya datang dari tubuh badan, bukannya dari makanan. Pesakit gout juga boleh ambil ESP. ESP juga adalah produk semulajadi dan ia mudah dihadam dan diserap oleh tubuh badan. Kesimpulannya badan kita pon boleh kebaikan protin dengan cepat dan sebanyak yang mungkin.

So, kenapa nak ragu-ragu lagi dengan ESP... memang banyak testimoni yang kami ada tentang kebaikan ESP ni. Nak dapatkan ESP jom contact saya cepat-cepat. Takkan kita nak biarkan orang lain je sihat.. orang lain je cantik.. kita pon nak jugak kan... ok jom!!!


Azrina Mohd Jaafar
Pengedar Sah Shaklee
ID:859750
Whatsapp : 013-6969805
COD: Putra Height, USJ, Kepong








Thursday, 3 March 2016

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Terkini

Promosi Terkini

Jom Beli Secara Online Guna Kad Kredit/Debit

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Follow by Email

Powered by Blogger.