Tuesday, 31 January 2017

Cara menguatkan rahim bagi wanita yang ingin hamil

Selalu juga kita dengarkan tentang peranakan jatuh, rahim tak kuat atau rahim lemah? Sebenarnya, ramai wanita yang tak sedar rahim peranakan mereka jatuh. Bila peranakan jatuh, wanita akan berhadapan dengan risiko sukar untuk hamil atau berhadapan dengan risiko keguguran. Bahayakan? Sebelum saya sharekan cara untuk menguatkan rahim, jom kita baca dulu apa yang menjadi punca rahim jatuh / rahim lemah.


Punca peranakan / rahim jatuh

  • Angkat benda berat
  • Tidak berpantang dengan baik selepas bersalin
  • Tolak benda dengan kaki terutamanya menggunakan ibu jari kaki
  • Seks terlalu ganas
  • Pergerakan yang lasak

Simptom peranakan jatuh




  • Rasa berat di kawasan ari-ari. (rasa ada benda nak terkeluar)
  • Mudah terkencing apabila bersin / batuk
  • Kencing tidak lawas
  • Rasa senak bila bersama suami
  • Sakit pinggang seperti sakit yang melingkar di kawasan pinggang tungking dan ari-ari
  • Rasa sejuk kaki dan tangan selepas waktu asar
  • Rasa kebas di peha dan betis

Bagaimana nak kesan samada rahim kita jatuh atau ok?

Kita boleh lakukan pemeriksaan sendiri dengan cara :

  1. Baring lurus dan jangan gunakan bantal.
  2. Sapu minyak gamat / minyak serai /minyak kelapa / minyak kelapa dara pada perut dan atas tundun especially di bawah pusat.
  3. Gosok minyak ke seluruh tempat perlahan-lahan.
  4. Mulakan dengan urutan di sebelah kiri perut dan bawa ke tengah.
  5. Urut sebelah kanan perut dan tarik ke tengah.
  6. Bernafas seperti biasa. Cuba tekan bahagian bawah pusat, betul-betul di atas tundun.
  7. Kalau rasa sengal dan ada rasa benjolan kecil, sah peranakan kita dah jatuh

Cara merawat rahim jatuh serta menguatkan rahim

  1. Kurangkan berat badan
  2. Jangan angkat benda berat
  3. Jarakkan kehamilan
  4. Melakukan senaman kagel
  5. Meminta bantuan urutan dari bidan / mereka yang pakar
  6. Minta nasihat doktor
  7. Mengamalkan makanan tambahan untuk menguatkan rahim

Makanan tambahan / supplement untuk menguatkan rahim

1. ESP

Energizing Soy Protein (ESP) berfungsi untuk menguatkan sel-sel otot rahim supaya otot rahim menjadi kuat semula. ESP yang kaya dengan protein akan menjadi makanan utama sel-sel dalam tubuh badan kita. Apabila sel dalam otot rahim mendapat makanan yang berkualiti, ia menjadikan otot rahim menjadi kuat dan berfungsi dengan baik.

2. Alfalfa Complex

Alfalfa Complex adalah herba yang dipanggil kacip fatimah moden. Pengambilan Alfalfa dengan dos dan aturan makan yang betul akan menjadikan rahim kita kuat. Insyallah membantu menaikkan rahim ke kedudukan yang asal.

Jom kita lihat apa kata meteka tentang ESP dan kehamilan


Testimoni 1



Testimoni 2


 Testimoni 3


Selain dari mengamalkan ESP dan Alfalfa Complex, anda juga digalakkan untuk mengamalkan Set Kesuburan Shaklee untuk suami isteri bagi meningkatkan lagi peluang anda untuk hamil. Bagi anda yang mengalami masalah rahim yang lemah, cubalah ikhtiar dengan mengambil ESP dan Alfafa Complex. InsyaAllah dapat membantu. Untuk mendapatkan vitamin-vitamin ini, jom hubungi saya segera.. Sebarang pembelian dari blog ini akan mendapat KONSULTASI SECARA PERCUMA






Wednesday, 25 January 2017

Kombinasi terbaik vitamin yang sesuai untuk ibu mengandung

Ramai di kalangan ibu-ibu yang mengandung / hamil masih tidak sedar bahawa mereka perlu mendapatkan nutrisi secukupnya kerana mereka terpaksa berkongsi nutrisi dengan bayi di dalam rahim dan sangat memerlukan vitamin dan mineral tambahan bagi mengelakkan beberapa risiko kandungan yang mungkin berlaku akibat dari kekurangan nutrisi


Bagi ibu-ibu mengandung yang sedang tercari-cari supplement terbaik untuk diamalkan, Shaklee adalah pilihan yang tepat kerana ia dari bahan semulajadi, dijamin berkesan dan selamat.




Kombinasi terbaik vitamin yang sesuai untuk ibu mengandung 


Ostematrix

  • Ibu mengandung memerlukan 1000mg-1300mg kalsium sehari. Ostematrix ini mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Ostematrik adalah pil kalsium terbaik kerana ia 3 dalam 1.
  • Setiap 1 biji OsteMatrix mengandungi 250mg kalsium.
  • Magnesium berfungsi untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.
  • Vitamin D pula untuk merangsang penyerapan kalsium. Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi.
  • Tidak mengandungi lemak berbanding bagi ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu,
  • Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna.
  • Membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.
  • Sekiranya ibu mengandung kekurangkan kalsium ia akan menjejaskan pertumbuhan bayi dan turut menyebabkan penyusutan jisim tulang dan berlakunya kerosakan gigi kepada ibu itu sendiri.
  • Ini kerana apabila kalsium untuk bayi tidak mencukupi maka badan ibu dengan sendirinya menarik kalsium dari tulang ibu untuk membantu menguatkan bayi dan kesannya ibu mungkin terdedah kepada risiko mendapat osteoporosis di usia tua.
  • Ia perlu diambil 4 biji sehari

ESP



  • Ia sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh.
  • Sangat diperlukan oleh wanita yang mengandung dan menyusukan anak. Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit.
  • Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Ianya juga dikatakan kunci untuk melawan penyakit.
  • ESP juga memberi ibu tenaga di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat.
  • Selain itu, protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.
  • Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah.
  • Keperluan protein ini semakin penting ketika memasuki trimester ke 3 bagi membantu memaksimumkan pertumbuhan fetus.
  • Ia perlu diminum sekali sehari
Omega Guard (Omega 3)




  • Ia sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan.
  • Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak.
  • DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan otak dan mata baby.
  • Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan
  • Ia perlu diambil sebiji sehari



  • B Complex




    • B Complex Shaklee adalah unik kerana ia telah lengkap dengan asid folik dan juga 8 kumpulan B.
    • Asid folik sangat penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi khususnya ‘spina bifida’.
    • Ibu memerlukan sekurang-kurangnya 400 mg keperluan asid folik sehari.
    • Penting bagi menjamin keperluan asid folik ini mencukupi 3 bulan sebelum ibu merancang untuk mengandung hinggalah tempoh awal mengandung.
    • Ini kerana masalah gangguan pertumbuhan saraf dan neuro ini boleh berlaku seawal minggu pertama mengandung ketika janin baru terbentuk.
    • Ia perlu diambil sebiji sehari
    Sustained Release Vitamin C




    • Melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat.
    • Ianya juga membantu dalam penghadaman zat di samping Vitamin C meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.
    • 1 biji vitamin C bersamaan dengan 7 biji oren. Mampukah kita nak makan 7 biji oren sehari
    • Selain itu vitamin C juga dapat membantu mempertingkatkan kadar serapan zat besi yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah.


    Vitalea Iron Formula


    • Vita-Lea adalah multivitamin jadi ibu tidak perlu mengambil obimin lagi.
    • Di dalamnya kaya dengan iron (zat besi) di mana jika ibu ada masalah masalah pitam atau mudah pening ataupun masalah anemia.
    • Anemia ini berbahaya kepada anak dan ibu ketika bersalin kelak. Oleh itu, pengambilan multivitamin amat penting semasa mengandung.
    Bagi memudahkan ibu-ibu untuk membuat pilihan vitamin yang sesuai, kami telah menyediakan kombinasi vitamin yang perlu diambil mengikut setiap trimister usia kehamilan

    • TRIMISTER PERTAMA ( usia awal kandungan sehingga 3 bulan)


    1. Vitalea 
    2. B complex 
    3. Vitamin C
    4. Ostematrix 
    5. ESP

    TRIMISTER KEDUA ( usia kandungan 4 bulan ke atas)




    1. Vitalea 
    2. B complex 
    3. Vitamin C
    4. Ostematrix 
    5. ESP
    6. Omega Guard

    Testimoni ibu-ibu hamil yang mengamalkan Set Hamil Shaklee


    Testimoni 1



    Testimoni 2




    Testimoni 3




    Untuk pengetahuan ibu-ibu semua, saya juga mengamalkan Set Hamil Shaklee tanpa memakan vitamin-vitamin yang dibekalkan oleh doktor di klinik semasa mengandungkan anak bongsu saya ni.. Alhamdulillah, saya sihat dan bertenaga. Baby dalam kandungan pun takde masalah. Bagi anda yang nak dapatkan Set Hamil Shaklee atau vitamin-vitamin yang lain. segerlah hubungi saya k..





    Saturday, 21 January 2017

    Bagaimana Vivix Shaklee bertindak dalam membantu anda berhenti merokok

    Dah berkali-kali cuba nak berhenti merokok tapi tak juga berjaya? Susah betul nak hilangkan ketagihan merokok ni. Sampai isteri pun dah naik pening. Apa kata saya sharekan dengan anda semua satu cara terbaik untuk hilangkan ketagihan merokok dan boleh berhenti merokok. Caranya ialah dengan mengamalkan Vivix yang telah terbukti berkesan dengan kajian saintifik dan testimoni pengguna yang mengamalkan Vivix


    Bagaimana Vivix bertindak dan membantu perokok tegar untuk berhenti merokok :


    1. Vivix menghilangkan ketagihan merokok
      Nikotin adalah antara bahan utama dalam rokok. Apabila perokok menghisap rokok, nikotin yang disedut tadi akan meresap ke dalam tubuh, termasuklah salur darah, sehinggalah ke dalam sel tubuh. Nikotin ini lah akan menyebabkan ketagihan merokok.

      Vivix bertindak dengan mendetokskan nikotin tadi dari dalam darah, organ, otak dan sebagainya. Apabila nikotin dah takde, maka rasa ketagihan merokok tu pun hilanglah..

    2. Vivix hilangkan feeling rasa sedap merokok

      Orang yang merokok akan ada rasa satu feeling apabila dia hisap rokok. Sebab tulah, apabila mereka mula berhenti merokok mereka merasa lain macam. Tapi dengan Vivix, rasa sedap merokok tu dah takde.

    3. Vivix mengurangkan 'withdrawal symptom' bila berhenti merokok

      Withdrawal symptom adalah perkara yang selalu terjadi kepada sesorang perokok tegar yang berhenti merokok. Simptomnya adalah seperti :

      Emosi
       - Strong cravings to smoke ('sangap'), Mood swing, irritability, insomnia, kurang daya tumpuan, rasa bosan, kegelisahan, kemurungan dan lain-lain
      Fizikal
       - Mudah letih, sakit kepala, batuk, sakit tekak, loya, sembelit, kembung perut, sakit perut, mulut kering, sakit gusi & lidah, rasa dada ketat (chest tightness), selera makan bertambah, berat badan naik

      Dengan pengambilan Vivix dan DTX Complex Shaklee, ia membantu badan untuk mendetoks kan segala benda berbahaya akibat merokok yang ada dalam organ badan kita terutamanya hati. DTX Complex memang di khaskan untuk hati yang rosak dan bermasalah.
    Setiap sedutan daripada rokok itu menghasilkan beribu-ribu radikal bebas masuk dalam tubuh badan. Bayangkan satu batang rokok berapa kali sedutan tu? 

    Apa pulak maksud radikal bebas tu?


    Dalam badan kita terdiri pelbagai sel. Di dalam sel terdpaat banyak molekul yang disertai dengan ikatan-ikatan kimia. Radikal bebas adalah keadaan dimana ketidakstabilan ataupun kehilangan atom oksigen dalam pasangan elektronnya menyebabkan ia perlu mencuri atom daripada pasangan yang lain. Kecurian atas kecurian meneybabkan terjadinya radikal bebas


    Vivix Shaklee bertindak untk menggantikan sel-sel yang telah rosak dengan sel-sel baru . Selepas beberapa hari mengambil sesudu teh, perokok akan merasakan seperti pahit bila mahu merokok. Seolah-olah seperti pertama kali mencuba rokok. Bestkan?

    Testimoni perokok tegar selepas mengamalkan Vivix
    Testimoni 1

    Berhenti Merokok Dengan Cepat untuk Selama-Lamanya from iReach HD on Vimeo.

    Testimoni 2


    Testimoni 3


    Testimoni 4


    Testimoni 5



    Bagi anda yang sudah lama ingin berhenti merokok tetapi masih belum berjaya, marilah ikhtiar dengan Vivix. InsyaAllah anda boleh berhenti merokok kerana keberkesanan Vivix sangat dijamin. Jika anda ingin dapatkan Vivix dan produk-produk Shaklee yang lain, cepat-cepat hubungi saya k. Konsultasi akan diberi secara PERCUMA yeay!!




    Friday, 20 January 2017

    Khasiat anggur merah ( Anggur Muscadine) yang tidak terdapat pada anggur lain.

    Pernahkah anda tahu tentang sejenis anggur merah yang dinamakan Anggur Muscadine? Anggur Muscadine merupakan satu jenis anggur yang sangat unik dan juga merupakan salah satu ramuan utama yang terdapat di dalam tonik ajaib Vivix Shaklee.


    10 Fakta menarik tentang anggur muscadine

    • Tumbuh di kawasan panas dan lembab
      Anggur muscadine tumbuh semulajadi ditempat yang panas dan lembab berlainan dengan anggur lain yang memerlukan tempat sejuk dan dingin. Kerana pertumbuhan alam sekitarnya yang unik dan cahaya matahari yang kuat, ia mengandungi banyak resveraterol dan polifenol. Anggur muscadine adalah anggur yang jarang didapati dapat hidup dalam cuaca yang ekstrem. Semakin buah anggur terdedah kepada suasana ekstrem, semakin ia menghasilkan resveraterol yang tinggi.
    • Saiz sebesar bola golf
      Ia dikenali sebagi super grapes kerana saiznya yang boleh membesar sebesar BOLA GOLF! Saiz yang lebih besar berbanding anggur biasa yang berdiameter sekitar 5cm atau seakan-akan sebiji buah plum.

    • Mempunyai kulit yang keras dan tebal
      Anggur muscadine mempunyai kulit yang keras dan tebal berbeza dengan anggur biasa yang mempunyai kulit yang lembut dan nipis .
    • Boleh melindungi diri dari kulat dan bakteria
      Anggur muscadine tidak perlu di sembur dengan air dan bahan kimia kerana anggur muscadine boleh menahan suhu panas dan mampu melindungi dirinya dari bakteria dan fungus. Hal ini kerana anggur ini mengandungi resveraterol yang merupakan phytoalexin di mana ia dihasilkan secara semulajadi oleh beberapa jenis tumbuhan apa diserang pathogen seperti bakteria dan fungi.
    • Mempunyai 20 pasang kromosom
      Anggur biasa mempunyai standard 19 pasang kromosom , Manakala anggur muscadin mempunyai 20 pasang lebih 1 kromosom daripada biasa yang menjadikannya lebih tahan lasak dan mampu merawat dirinya apabila diserang serangga dan burung.

      Kromosom tambahan inilah yang dipercayai membekalkan sejenis antipenuaan khas. Malah kandungan kompaun polifenol dalam buah anggur ini adalah 40 kali ganda lebih tinggi daripada yang terdapat dalam wain merah. Ianya menyediakan lebih banyak faedah kepada kesihatan, fungsi imun yang lebih tinggi dan bersifat antioksidan yang tinggi. Hebatkan ciptaan Allah?
    • Tidak memerlukan semburan racun perosak
      Anggur Muscadine merupakan satu-satunya anggur yang tidak memerlukan semburan racun perosak 
    • Mempunyai ORAC paling tinggi
      Menurut Brunswick Biomedical Laboratories of Wareham , Massachusetts pada tahun 2003, anggur muscadine mempunyai kandungan ORAC (Oxygen Radical Absorbing Capacity ) yang tertinggi antara yang mereka pernah kaji. 6-8 kali ganda lebih tinggi berbanding BLUEBERRIES
    • Kaya dengan antioksidan
      Kaya dengan antioksidan yang dikenali sebagai Oligomeric proanthocyanidins(OPC). OPC dikatakan mempunyai kuasa antioksida yang lebih kuat berbanding vitamin C dan vitamin 
    • Mengandungi kadar resveratrol 6x lebih tinggi
      Ia mempunyai kadar RESVERATROL 6x lebih tinggi berbanding anggur merah biasa
    • Antikanser dan antiradang
      Ia satu-satunya anggur yang mengandungi Ellagic Acid – antikanser dan antiradang.

    Khasiat anggur muscadine 



    1. Mampu mencegah penyakit

      Anggur muscadine mengandungi antioksidan yang tinggi, phytokimia yang membantu untuk melindungi sel daripada kerosakan akibat serangan radikal bebas. Menurut Havard School of Public Health, memakan makanan yang kaya dengan antioksidan terbukti dapat menurunkan risiko penyakit jantung, kanser, Alzheimer’s (nyanyuk) dan penyakit kronik yang lain.
      Satu kajian yang diterbitkan dalam “Journal of Agricultural and Food Chemistry” mendapati yang anggur muscadine adalah sumber terbaik ellagic acid. Ellagic acid mampu untuk menyekat penghasilan sel kanser (menurut American Institute of Kanser Research). Anggur muscadine juga mengandungi 2 kali ganda lebih vitamin C. Hidangan 35 biji anggur muscadine memberikan 14 miligram antioksidan atau 23% nilai harian yang dicadangkan untuk diet 2,000-kalori.
    2. Mampu menyelesaikan masalah penghadaman

      Anggur muscadine ialah sumber diet terbaik untuk serat. 35 biji anggur muscadine memberikan 105 kalori dan 7 gram serat. Dengan biji yang boleh dimakan dan kulit yang tebal, anggur muscadine memang tinggi dengan kandungan serat larut, bahan yang membantu penghadaman dan mencegah sembelit, haemorrhoids dan diverticulitis. Serat dalam sebiji anggur muscadine bersamaan dengan serat yang terkandung dalam 5 biji anggur tanpa biji yang biasa.
    3. Mampu mengawal berat badan
      Sama macam makan rendah kalori yang lain, anggur muscadine boleh membantu untuk kita mendapat dan kekalkan berat badan yang sihat. Anggur muscadine kaya dengan serat dan air iaitu dua kandungan yang membantu membuatkan kita rasa kenyang tanpa menambah kalori.

      Serat larut dalam anggur muscadine membuatkan kita rasa kenyang lebih lama. Memakan anggur muscadine dan buah-buahan segar yang lain setiap kali kita mengidam nak makan makanan manis juga boleh membantu kita mengelakkan daripada makan makanan  yang tinggi kalori (daripada gula tambahan). Pengambilan gula tambahan yang berlebihan akan menyebabkan kegemukan, tekanan darah tinggi dan paras kolesterol tidak sihat.

      Shaklee menggunakan anggur muscadine yang kaya dengan antioksidan resveratrol ini untuk menghasilkan tonik anti-penuaan Vivix. Vivix memberi manfaat kepada pelbagai aspek kesihatan terutamanya dalam memperlahankan penuaan dan kerosakan sel sehingga ke tahap DNA.
    Kalau anda nak tahu, sekilo buah anggur muscadine ni mencecah ratusan ringgit. Sebab tu la Vivix ni agak mahal harganya. Walau pun harganya mahal, masih ramai yang mengamalkannya kerana kesannya yang sangat-sangat hebat. 

    Nak dapatkan Vivix, jom hubungi saya cepat-cepat. Sebarang pembelian dari blog ini akan mendapat konsultasi secara PERCUMA





    Wednesday, 18 January 2017

    Produk Anti Aging terbaik di dunia

    Bila sebut je tentang anti aging mesti semua buka mata. berminat nak ambil tahu.. Nak tahu produk apa yang paling terbaik untuk anti aging ni. Sebelum tu, anda tahu tak apa maksud anti aging sebenarnya? Kalau tak tahu, ok, jom saya terangkan..

    Maksud anti aging



    Anti aging bermaksud anti penuaan. Anti penuaan di sini bukanlah bermaksud nak elak dari jadi tua. Malah semua orang jika dipanjangkan usia akan menjadi tua kerana tua adalah satu proses semulajadi yang berlaku dalam kehidupan kita 

    Aging di sini membawa maksud penyakit penuaan. Penyakit penuaan ini adalah penyakit-penyakit degeneratif (penyakit bukan kerana jangkitan kuman, tetapi disebabkan oleh sel kita sendiri yang rosak dan tidak dapat bekerja dengan betul). Antara penyakit degeneratif ialah sakit jantung, kencing manis, nyanyuk... dan pembunuh no 1 - KANSER.

    5 teori penuaan yang perlu kita tahu



    1. Penuaan yang diprogram (faktor usia)
      Pembahagian sel dan ransangan neuroendoktrine terhenti pada sesuatu peringkat usia.

    2. Kerosakan DNA
      Semakin banyak DNA yang rosakdan tidak dapat diperbaiki oleh badan secara semulajadi|

    3. Kerosakan sel akibat radikal bebas
      Semakin banyak radikal bebas terhasil menyebabkan badan tidak mampu meneutralkannya

    4. Metabolisme protin menurun
      Sel tidak menerima protin yang secukupnya untuk pembinaan dan pemulihan

    5. Kerosakan sel kumulatif
      Sel rosak akibat pelbagai faktor termasuk jangkitan kuman, kurang nutrisi dan sebagainya


    Produk anti aging terbaik di dunia



    Tahukah anda? Vivix adalah produk anti aging yang terbaik di dunia. Resveratrol yang terkandung di dalam Vivix mengandungi bahan polifenol dan antioksidan yang dapat membantu untuk melambatkan penuaan, merendahkan kolestrol, meredakan tekanan darah, meningkatkan tenaga berterusan dan juga dapat membantu mengawal berat badan.




    Kajian makmal telah membuktikan Resveratrol melawan penuaan di peringkat selular, mengaktifkan tindakan genetic  (DNA) untuk mengawaltur tindakbalas dalam badan yang normal. 

    Apakah itu Resveratrol?

    • Antioksidan yang kuat,
    • Anti-inflamasi
    • Anti-kanser

    Testimoni pengguna Vivix

    Testimoni 1


    Testimoni 2


    Testimoni 3



    Testimoni 4




    Testimoni 5



    Testimoni 6




    Kesimpulannya, salah satu usaha untuk melindungi diri kita dari penyakitpenyakit tersebut ialah dengan pengambilan suplemen secara konsisten terutamanya suplemen antipenuaan seperti Vivix.
    Jangan pula anda takut nak ambil Vivix sebab takut tak tua-tua. Tua itu pasti (kecuali kalau mati muda memang tak sempat tua), yang betulnya kita perlu cegah dari dijangkiti penyakit-penyakit disebabkan oleh penuaan ni. 

    Ingin dapatkan Vivix dengan harga promosi bulan Januari ini? Jom hubungi saya cepat-cepat..



    Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

    Bonjour & Welcome

    Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

    Promosi Terkini

    Promosi Terkini

    Jom Beli Secara Online Guna Kad Kredit/Debit

    Hubungi Saya

    Hubungi Saya

    Jom Like Mama Twin Punya Cerita

    Popular Posts

    Follow by Email

    Powered by Blogger.