Friday 9 December 2016

Kelebihan Set Kesuburan Shaklee Untuk Lelaki

Tahukah anda bahawa masalah ketidaksuburan boleh berpunca dari lelaki. Dek kerana ego, ramai lelaki yang agak takut untuk melakukan pemeriksaan bagi menyelesaikan masalah kesuburan mereka. Masalah kesuburan bukan hanya pada wanita sahaja malah lelaki juga turut bermasalah. Jika pasangan yang telah lama berkahwin namun masih belum dikurniakan zuriat adalah baiknya jika kedua-dua pasangan pergi membuat pemeriksaan doktor.


Punca masalah kesuburan lelaki

  1. Kelainan Genetik.Ia disebut sebagai gangguan genetic di mana terdapat kelainan pada kromosom seks seperti cystic fibrosis,yang terjadi kepada sindrom klinefelter.
  2. Gangguan Hormon.
    Hormon bertindak untuk merangsang kelenjar pituitary bagi merangsang testis dalam proses penghasilan sperma yang banyak dan berkualiti. Gangguan hormon mampu mengganggu tahap kesuburan lelaki. 
  3. Varikokel.
    Varikokel adalah pembesaran abnormal pembuluh darah vena di kantung testis. Ia selalunya dapat dikesan melalui benjolan pada bahagian atas buah zakar sebelah kiri. 
  4. Saluran Sperma Tersumbat.
    Hal ini terjadi sejak lahir apabila saluran sperma tidak terbentuk dengan sempurna. Selain itu, jangkitan bakteria dari hubungan seksual juga antara punca saluran sperma tersumbat. 
  5. Mati Pucuk.
    Untuk menghasilkan ereksi, penis memerlukan aliran darah yg cukup. Penyakit pembuluh darah boleh menyebabkan mati pucuk. Kerosakan saraf juga mampu menyumbang kepada mati pucuk. 
  6. Merokok.
    Merokok menambahkan lagi risiko kemandulan dan menyebabkan kegagalan untuk ereksi serta mati pucuk. Nikotin menyebabkan darah menjadi lebih pekat dan menyebabkan peredaran darah tidak lancar dan kurang efisyen, termasuk di pembuluh darah dan alat kelamin. 
  7. Pengambilan Minuman Beralkohol.
    Alkohol dalam jumlah besar dapat menurunkan kadar hormon testoteron sehingga mengganggu penghasilan sperma. 
  8. Kesan radiasi.
    Radiasi akan memberikan kesan negatif terhadap jumlah dan kualiti sperma. Selain itu sperma yang terkena radiasi akan menjadi kurang aktif sekaligus akan merendahkan potensi untuk persenyawaan. 
  9. Pengaruh Ubat.
    Beberapa jenis ubat mampu mempengaruhi tahap kesuburan. Antaranya seperti antibiotic, ubat tahan sakit, ubat penenang dan ubat hormon. Read more http://www.healthyvitagarden.com/set-shaklee-untuk-kesuburan-lelaki/

Vitamin Shaklee untuk kesuburan lelaki

1) Vivix

Vivix mempunyai kandungan Resveratrol yang sangat tinggi. Resveratrol ini bertindak sebagai anti-oksidan yang kuat berbanding anti-oksidan yang lain. Ini bermaksud, tinggi anti-oksidan maka semakin berkuranglah "Oxidative Damage". Dengan kata yang mudah, lebih banyak oxidative damage lebih banyak sel menjadi rosak, begitulah sebaliknya. 

Fungsi Resveratrol itu tadi juga adalah melindungi telur yang belum atau hampir atau sudah matang daripada oxidate damage. Apabila telur yang 'dilindungi' ini selamat daripada menjadi rosak, ianya mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk SURVIVE, MEMBESAR dan DISENYAWAKANVivix mempunyai salah satu mekanisma untuk memperbaiki sel-sel yang rosak atau abnormal.

2) Vitamin E


Vitamin E juga dikenali sebagai Vitamin Cinta kerana ia membantu meningkatkan hormone seks samaada kepada lelaki mahupun wanita. Vitamin E amat penting untuk meningkatkan kesuburan untuk lelaki. Kajian pada tahun 1924.mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Kajian lain juga mendapati bahawa Vitamin E mampu meningkatkan kesihatan dan kualiti sperma. Dalam satu kajian, ia menunjukkan bahawa pergerakan sperma, peratus sperma hidup dan peratus daripada spermatozoa normal, semuanya meningkat dengan penambahan vitamin E dan selenium. Dalam masa yang sama, vitamin E sangat bagus untuk kesihatan jantung sekaligus meningkatkan tahap testosterone. 

3) Vitamin C

Merupakan antioksidan yang berupaya menghapuskan radikal bebas di dalam badan. Ia juga bertindak menghalang sperma dari bergumpal. Vitamin C akan menjadikan salur darah lembut dan mengembang seterusnya berupaya untuk mengalirkan lebih banyak darah. Ini dapat membantu lelaki yang mengalami masalah mati pucuk.

sumber



Kesimpulannya bagi anda yang bermasalah untuk mendapatkan zuriat anda juga boleh mencuba mengamalkan vitamin-vitamin di atas. Tak salah mencubakan? Mana tau dengan usaha anda dengan Shaklee, isteri anda berjaya hamil

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin- vitamin ini, anda boleh hubungi saya segera. Sebarang pembelian dari blog ini akan mendapat konsultasi secara PERCUMA



0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Mac 2020

Promosi Mac 2020

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Jom Join Saya

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Arkib Blog

Powered by Blogger.