Saturday, 12 November 2016

Cara turunkan berat badan dengan Detox Shaklee




Kenal tak siapa gerangannya gambar di atas ni? Jawapannya tentulah saya sendiri. Nampak tak perbezaan? Hehe.. Macamana saya boleh kelihatan berbeza dari tahun 2014? Jawapannya mesti lah selepas saya berdetox. Lepas je detox memang terasa yang berat badan ni senang sangat nak turun. Kalo dulu diet la macamana sekali pun, berat tak jugak turun-turun. Ada macam-macam jenis detox yang boleh kita lakukan sebenarnya antaranya detox dengan jus lemon, mandi herba, pembersihan usus dan macam-macam lagi. Sejak mengamalkan detox pada Februari yang lalu, saya telah berjaya menurunkan berat badan sebanyak 14 kg. Banyak gak tu kan? Alhamdulillah.. saya happy sangat. Nak tau detox apa yang saya buat? Tentulah detox cara Shaklee.. :)

Program Detox Shaklee

  • Detox Logam
  • Detox Parasit
  • Detox Usus
  • Detox Hati
  • Detox Seluruh Badan
Ok jom saya terangkan satu-satu ye..

Detox Logam



Sebenarnya, kita sangat terdedah kepada logam berat yang berada di persekitaran kita. 
  • PLUMBUM : cat rumah, sistem perpaipan, tanah pertanian
  • MERKURI  : makanan laut yang dicemari merkuri
  • KADMIUM : dari perokok, bateri, bahan-bahan makanan yang mengandungi kadmium
Pendedahan terhadap logam boleh memberi kesan terhadap :
  • Sistem saraf utama
  • Organ dalaman
  • Sistem endoktrin
  • Tulang
Tips melakukan Detox Logam
  • Untuk singkirkan logam dari badan, kita perlu mengamalkan diet yang tinggi nutrisi dan tinggi kandungan mineral
  • Kurangkan makan ikan yang mengandungi tinggi merkuri contohnya ikan sebelah, ikan bawal dan ikan pari
Supplement yang perlu diambil 
  • Selenium - menghalang pengumpulan merkuri dan menyingkir keluar merkuri dan arsenik
  • Vitamin C dan bawang putih - mengurangkan kadar plumbum
  • Asid folik - merendahkan kadar kadmium dan merkuri
  • ALA - membersihkan darah dari logam berat

PRODUK DETOX LOGAM

Detox Parasit

Tanpa kita sedari, setiap jari kita terdedah kepada parasit yang masuk ke dalam badan kita dengan pelbagai cara. Jangkitan parasit memberi kesan yang buruk kepada tubuh badan kita. Simptom-simptom jangkitan parasit boleh di lihat DI SINI 

Tips melakukan Detox Parasit

  • Cuci buah-buahan dan sayur-sayuran sebersih-bersihnya terutama buah-buahan & sayur-sayuran organik
  • Jangan makan makanan yang kebersihannya diragui
  • Cuci tangan dengan sabun setiap kali selepas menggunakan tandas dan sebelum mengendalikan makanan
  • Mandi sebersih-bersihnya selepas menggunakan kolam awam
  • Berhenti atau kurangkan makanan pembiak parasit
Makanan pembiak parasit
  • Gula putih
  • Gandum & sumber gluten
  • Makanan yang diproses
  • Makanan yang tidak dimasak dengan baik
  • Makanan ringan
  • Minuman bergula
Nak tau waktu bila paling berkesan untuk buat Detox Parasit? jom KLIK SINI

PRODUK DETOX PARASIT
Seterusnya...

Detox Usus



Sebagaimana yang kita tahu, usus adalah merupakan organ terpenting dalam penyerapan zat makanan. Usus kecil terdiri dari rerambut halus yang bekerja menyerap nutrien dari makanan yang kita makan. 

Bayangkan macamana kalau usus kita kotor?  Kalau usus kita dah kotor, maka kerja-kerja penyerapan zat makanan pon akan terganggu. Kan perut itu punca datangnya penyakit. Oleh sebab inilah pentingnya kita membuat detox usus agar karat-karat dalam usus kita tu dapat dibuang dan zat makanan kita dapat diserap dengan baik. Bila usus kita bersih, badan pon sihat.. kan best?

PRODUK DETOX USUS


Detox Hati

Hati merupakan kelenjar terbesar dalam tubuh badan manusia dan menjalankan pelbagai fungsi. Salah satu fungsi penting hati ialah meneutralkan racun atau zat-zat asing yang masuk ke dalam tubuh kita.

Salah satu cara kita nak tahu hati kita ni ok atau tak kita boleh tengok pada mata seseorang tu. Kalau mata dia agak kekuningan ini mungkin menandakan hati bermasalah dan perlu dibersihkan dengan berdetox. 

PRODUK DETOX HATI

Eh, eh... rasa macam semua je nak kena detox ni. Takde ke produk untuk detox seluruh badan? Jawapannya mesti lah ada. Toksin-toksin ni bukannye berkumpul di bahagian tertentu je. Kat mana-mana pon dalam tubuh kita ni ada toksin. Maklum la dah berapa pula umur kita kan.. Tentulah banyak toksin. Oleh itu kita kena sentiasa buat detox untuk buang segala toksin yang ada dalam tubuh badan kita ni.

PRODUK DETOX SELURUH BADAN
Macamana cara nak makan vitamin-vitamin ni ye? Jangan risau, setiap pembelian produk detox ini saya akan beri anda Jadual Pemakanan Set Detox dan Menu Detox secara PERCUMA!! Menarikkan?? :)

Jom hubungi saya segera..

Azrina Mohd Jaafar
Pengedar Sah Shaklee
Shaklee ID : 859750
0136969805

0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Terkini

Promosi Terkini

Jom Beli Secara Online Guna Kad Kredit/Debit

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Arkib Blog

Follow by Email

Powered by Blogger.