Friday 25 November 2016

Jom Cantikkan Kulit Dengan Set Cantik Shaklee

Bila sebut pasal kulit cantik, semua nak kulit cantik. Siapa yang tak nak. Betul tak? Tapi nak cantikkan kulit mesti lah ada caranya.Semakin usia kita meningkat, semakin berkuranglah kolagen di dalam badan kita. pengurangan kolagen akan menyebabkan pembentukan kedutan dan tanda-tanda penuaan yang lain seperti : 

  • kulit berkedut, kering dan melayut
  • kuku rapuh dan tidak kukuh
  • rambut halus dan gugur

Bagi anda yang ingin menjaga penampilan, menjaga kulit, tak nak nampak tua dari usia sebenar ini adalah satu petanda yang anda sayangkan diri anda. Tahniah saya ucapkan. Bukan semua orang ada kesedaran macam ni tau.. Anda nak kulit cantik dan sentiasa awet muda walaupun dah berusia? Shaklee ada jawapannya.

Set Kulit Cantik Shaklee

Set Kulit Cantik Shaklee terdiri dari beberapa jenis vitamin iaitu :

1. Vivix


Vivix bertindak untuk pemulihan sel kulit dengan cara :

1. Membantu melindungi dan membaiki DNA
Kandungan Vivix melindungi dan memperbaiki sel DNA. Setiap hari, sel-sel tubuh badan kita diserang oleh hampir sejuta agen yang mampu merosakkan DNA kita. Ia mampu merosakkan pengkalan data genetik, menghasilkan ‘typo’ (kesilapan susunan DNA dari yang asal) yang mana ini boleh mengganggu fungsi sel. Vivix mengandungi resveratrol iaitu sejenis anti-oksidan yang sangat hebat dan terbukti membantu melindungi DNA dari terus rosak. Pada masa yang sama membetulkan sel-sel yang telah rosak.
2. Pengawalaturan gen
Kerosakan dan kecacatan DNA boleh menyebabkan kemerosotan umur pada tahap sel. Dalam satu penemuan utama ramuannya, Vivix membantu mengaktifkan satu sistem pengawalan genetik utama yang membantu melambatkan penuaan terus pada tahap sel.
3. Biogenesis Mitokondria
Mitokondria sangat penting dalam penghasilan tenaga yang diperlukan oleh sel. Mitokondria merupakan penjana tenaga dalam tubuh. Apabila jumlah mitokondria berkurangan, kecekapan sel badan dalam menghasilkan tenaga juga berkurangan. Salah satu kelebihan Vivix adalah ia menggalakkan biogenesis (penghasilan baru) bagi memastikan penghasilan tenaga sentiasa mencukupi seperti yang diperlukan oleh sel.
4. Melambatkan pembentukan proten AGE
Pembentukan dan pengumpulan protein AGE (Advanced Glycation End Products) boleh menyebabkan kerosakan pada tahap sel yang mengganggu kekuatan dan jangka hayat sel. Ramuan Vivix yang mengandungi 10x ganda resveratoral (kandungan unik dalam Anggur Muscadine) sangat membantu melambatkan pembentukan protein AGE itu tadi.
Dengan penemuan-penemuan ini, Vivix terbukti mampu mengaktifkan pengawalan utama genetik yang membantu melambatkan proses penuaan pada peringkat sel lagi.

2. Shaklee Collagen Powder 

Shaklee Collagen Powder terbukti sangat berkesan dalam merawat kulit.


Ujian klinikal ke atas Shaklee Collagen Powder membuktikan 71% pengguna mempunyai tesktur kulit yang lebih gebu selepas mengggunakannya selama 8 minggu berturut-turut
69% peningkatan terhadap kelembapan kulit

75% peningkatan terhadap kelicinan kulit

90% peningkatan terhadap keserian wajah dan kulit

80% pengurangan kedutan diwajah


3. ESP



ESP bertindak untuk mencantikkan kulit dengan :

  • Membentuk kolagen pada kulit
  • Berperanan mempercepatkan proses pemulihan pada kulit dan mencerahkan kulit
  • Melindungi sel-sel dari kerosakan, mengecilkan pori-pori muka
  • Bertindak sebagai anti oksida, menggantikan sel-sel kulit yang baru

4. Vitamin E

Vitamin E bertindak dalam mencantikkan kulit dengan :


  • Menjaga dan memperbaiki kulit, meneutralkan radikal bebas dan kerosakan sel.
  • Mencegah premature aging ( tua sebelum usia). 
  • Menghalang pembentukan garis-garis halus (kedutan). 
  • Mencegah pembentukan kedutan dengan cara meransang pembentukan kolagen, menyokong pembentukan sel-sel baru dan mempercepatkan pertumbuhan sel-sel kulit. 
  • Memperbaiki serta memudarkan parut-parut jerawat. 

5. Vitamin C



Vitamin C bertindak untuk mencantikkan kulit dengan :


  • Membentuk kolagen. Kolagen adalah asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
  • Mencantikkan kulit. Pengambilan vitamin C setiap hari, untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.


6. B Complex

B Complex bertindak merawat kulit dengan :

  • Melancarkan perjalanan darah. Bila perjalanan darah lancar, kulit akan nampak lebih cantik (glowing). 
  • Mengekalkan kulit dalam keadaan tidak kering. Kulit yang tidak kering nampak lebih sihat dan gebu dan secara tidak langsung dapat mengurangkan kesan penuaan. 


Ha ini lah rangkaian vitamin-vitamin untuk cantikkan kulit. Masih belum rasa terbakar lagi dengan testimoni yang saya bagi ni? Ha meh saya blanje lagi testimoni-testimoni lain..







Cukup la dulu kan testimoni yang saya bagi ni.. banyak nye vitamin yang saya kena ambil? Jangan risau. sebenarnya vitamin ni adalah cadangan. Kalau anda ambil lengkap satu set memang superb kesannya. Kalau anda nak cuba yang basic dulu pon boleh. Jangan risau. Eh, jom la whatsapp saya, saya akan konsult anda vitamin mana yang sesuai..

Bagi anda yang ingin mencuba supplement ini, boleh lah menghubungi saya. Sebarang pembelian dari blog ini akan mendapat konsultasi secara PERCUMA



0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Mac 2020

Promosi Mac 2020

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Jom Join Saya

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Arkib Blog

Powered by Blogger.