Sunday 29 October 2017

5 sebab utama kenapa ibu yang super sibuk wajib ambil protein soya agar kekal cergas dan sentiasa anggun

Dah jadi ibu ni tak dinafikan memang banyak sangat tanggungjawab. Selain daripada menguruskan keluarga dan kerjaya, mereka sering kali mengabaikan diri mereka dan sebaliknya fokus kepada yang lain. Komitmen sebegini menjejaskan pengambilan makanan mereka kerana mereka sering mengambil makanan yang tidak seimbang atau tidak makan sebarang makanan langsung. Ia adalah amat penting bagi seorang ibu untuk mengambil minuman protein soya kerana ia dapat memberikan mereka tenaga untuk menjalani rutin seharian. 



Kenapa protein soya?

Kenapa mesti protein soya? Kenapa tak protein ayam, ikan atau daging? 


Sumber protein haiwan biasanya keadaan genetiknya dah diubah dengan menggunakan pelbagai jenis suntikan. Contohnya :

  • Suntikan hormon pertumbuhan

    Contoh : Ayam yang berada di pasaran biasanya telah disuntik dengan hormon pertumbuhan agar ia cepat membesar.
  • Suntikan Tambah Daging

    Suntikan ini bertujuan untuk membantu ayam-ayam tersebut cepat besar dah banyak daging. Dalam istilah yang lain agar ayam cepat membesar dan gemuk.
  • Suntikan Antibiotik

    Suntikan ini bertujuan untuk melindungi ayam dari terkena dari sebarang jangkitan penyakit. Antibiotik yang sedikit itu boleh menganggu mikrobiota usus apabila kita memakan daging ayam yang telah disuntik dengan antibiotik.

Selain itu, protein haiwan juga tinggi lemak dan kolestrol. Ini boleh menjejaskan kesihatan lebih-lebih lagi bagi pesakit jantung, darah tinggi dan sebagainya.


Kacang soya merupakan sumber protein yang terbaik dari tumbuh-tumbuhan kerana ia mengandungi 9 jenis asid amino penting yang diperlukan oleh tubuh badan dan ia tidak mengandungi kolestrol.

5 sebab utama kenapa ibu yang super sibuk wajib ambil protein soya 



1) Meningkatkan Seri Kulit 




Untuk kulit yang berseri, kulit ibu memerlukan protein yang berkualiti tinggi lengkap dengan kesemua amino asid perlu. Protein soya mengandungi isoflavon yang mempunyai aktiviti estrogenik yang membantu merangsang kulit untuk kelihatan lebih muda. Kajian turut menunjukkan bahawa pengambilan isoflavon soya membantu meningkatkan keanjalan kulit. Kulit ibu-ibu akan lebih berseri bila mengamalkan Set The Radiant 4 yang memang ohsem.


2)Menguatkan Rambut dan Kuku 




Keguguran rambut dan kuku yang rapuh sering dikaitkan dengan pemakanan yang tidak berkhasiat serta kekurangan nutrien, terutamanya protein. Kekurangan asid amino perlu, menyebabkan badan tidak dapat menghasilkan keratin yang mencukupi. Akibatnya, rambut dan kuku kelihatan nipis dan rapuh. 

3) Melegakan Ketidakselesaan Perut 



Komitmen dan jadual harian yang padat menyebabkan pengambilan makanan diabaikan dimana ia boleh mendatangkan masalah ketidakhadaman, pedih hati, perut kembung atau gastrik, sekiranya dibiarkan berlarutan. Protein soya mudah disediakan dan berkhasiat memberikan ibu hidangan yang cepat pada bila-bila masa, dan di mana sekali pun. Kajian juga menunjukkan bahawa protein soya dapat mengurangkan penghasilan asid gastrik berlebihan dan memastikan perut anda sihat.

4) Menyokong Kehamilan Yang Sihat 



Kesihatan sepanjang tempoh kehamilan adalah amat penting untuk perkembangan bayi serta ibu hamil. Dalam tempoh ini, ibu hamil haruslah mengambil protein yang mencukupi bagi memenuhi keperluan janin yang sedang membesar. Pengambilan protein secara konsisten dalam tempoh kehamilan dapat membantu meningkatkan berat dan ketinggian bayi baru lahir, dan mengurangkan peratusan kelahiran bayi yang tidak cukup berat.

5) Menggalakkan Penghasilan Susu Ibu 



perahan susu saya dalam masa 25 minit hasil dari mengamalkan Set Penyusuan Shaklee

Susu ibu merupakan nutrisi yang terbaik bagi tumbesaran dan perkembangan bayi. Ia juga kaya dengan antibodi yang merupakan sumber imunisasi pertama dalam saluran usus untuk bayi yang baru lahir. Walaubagaimanapun, ibu yang sibuk sering mengabaikan pemakanan mereka semasa tempoh penyusuan. Dengan protein soya yang berkualiti tinggi, ia membantu memenuhi keperluan protein dalam pemakanan seseorang ibu yang menyusu serta membantunya menjalani tempoh penyusuan yang lebih lancar. Ibu-ibu boleh mengamalkan juga Set Penyusuan Shaklee agar susu ibu lebih meriah macam saya.

Kesimpulannya, protein soya yang mana harus ibu pilih?



Jawapannya adalah ESP. Ibu-ibu wajib mengamalkan protein soya ESP kerana :

1) Keberkesanan ESP terbukti melalui kajian klinikal Saintis Sedunia
2) ESP satu-satunya produk yang mempunyai semua 9 asid amino yang penting
3) ESP diproses pada suhu yang rendah supaya tidak rosakkan protin
4) ESP diperbuat dari sumber kacang soya NON - GMO
5) Kandungan Glycemix Index (GI) dalam ESP adalah rendah
6) ESP tiada kolestrol, tiada asid urik, dan sangat mudah diserap oleh tubuh badan.








Anda nak dapatkan ESP? Anda boleh dapatkan ESP dengan 2 cara :

Cara 1 : Anda boleh terus klik ke ESP  dan membuat pembelian terus melalui website Shaklee dengan bayaran menggunakan Kad Debit / Kad Kredit. Penghantaran adalah melalui GDEX / CITYLINK

Cara 2 : Anda boleh menghubungi saya untuk mendapatkan produk yang mana paling sesuai dengan anda, tips dan cara pengambilan yang betul dan konsultasi mengenai penggunaan produk secara PERCUMA.

Hubungi saya :

Azrina Mohd Jaafar
Shaklee ID : 859750
Call/ SMS/ Whatsapp : 013-6969805





0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Mac 2020

Promosi Mac 2020

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Jom Join Saya

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Powered by Blogger.