Wednesday 15 February 2017

Apa Perbezaan di antara ESP dan Shaklee Collagen Powder

ESP adalah protein, dan Collagen Shaklee juga merupakan salah satu jenis protein. So apa bezanya?

🌿ESP dihasilkan dari soya Non GMO manakala Collagen Shaklee dihasilkan dari ekstrak sisik ikan merah laut dalam.

🌿ESP adalah minuman PROTEIN yang general di mana jika ada sel-sel kekurangan protein, minuman ini membantu memperbaiki kerosakan dan membentuk sel-sel baru manakala Collagen Shaklee hanya fokus kepada pembentukan kolagen di dalam badan kita. Kolagen adalah merupakan salah satu jaringan protein yang penting di dalam tubuh badan kita.

📌Untuk pengetahuan anda, protein terbahagi kepada 4 jenis struktur iaitu Primary, Secondary, Tertiary and Quarternary structure dan kolagen merupakan Quarternary structure. Untuk terjadinya quarternary structure ini,protein mestila bermula dengan primary structure (amino acid), gabungan 1st, 2nd dan 3rd structure ini akan terbentuk quarternary structure.

📌Cuba anda bayangkan boleh ke quarternary structure terbentuk sedangkan 1st, 2nd n 3rd structure sendiri pon memerlukan protein yang banyak untuk membentuk di dalam badan?

📌Kesimpulannya disini ESP adalah sangat2 penting diambil sebagai asas untuk pembentukan kolagen.Tanpa kolagen yang mencukupi, setiap sambungan tulang kita (joint bones) akan mudah terkehel @ dislocated dan mudah sakit. Kulit badan kita juga cepat mengendur (crinkle) dan kelihatan lebih tua dari usia sebenar.

📌Collagen Shaklee juga sangat2 penting diambil bagi membantu mengekalkan kandungan kolagen dalam badan seterusnya memberi kesihatan yang optimum selain bonus KULIT CANTIK BERSERI-SERI!!

So, dua-dua memang penting kan?

Jom whatsapp saya di 0136969805 untuk mendapatkan kedua-dua vitamin ini..

0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Mac 2020

Promosi Mac 2020

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Jom Join Saya

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Powered by Blogger.