Sunday, 20 October 2013

Jom tegangkan kulit dengan Shaklee Collagen Powder

Mungkin ada lagi yang tak tahu apa menariknya Shaklee Collagen Powder ni hingga jadi sebutan dan perbualan mereka yang dah mencubanya. Bila dah cuba saya pasti mesti anda terus jatuh hati dan sayang untuk meninggalkannya termasuk la saya... hehehe... Ok la bagi anda yang nak tahu serba sedikit tentang Shaklee Collagen Powder ni... Jom kita teruskan membaca..

Apa itu kolagen?


Kolagen adalah tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan. Kolagen terdapat pada kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah. Jangan ingat kolagen ni ada pada kulit je ye :). 72% daripada kulit kita adalah kolagen dan 80% tulang adalah kolagen. 

Apa fungsi kolagen?

Kolagen ni sebenanye bertindak sebagai pelindung organ kita seperti hati, perut, jantung, paru-paru., saluran darah, sel otak dan organ dalaman lain. Kalau untuk luaran, kolagen ni membantu dari segi kecantikan dan kesihatan. Bila makan kolagen ni kulit akan rasa lembut je. Muka pon nampak muda. Kalau x percaya cer tanya dan lihat sendiri mereka2 yang dah amalkan kolagen ni.

Apa itu Shaklee Collagen Powder (SCP)?




Shaklee Collagen Powder atau nama singkatannya SCP adalah terdiri dari bahan semulajadi dan merupakan suplemen kolagen yang hebat. Sebab apa dikatakan hebat? Ia merupakan kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak dari sisik ikan merah. Kalau anda nak tahu, ikan merah hidup di dalam laut sedalam 5000m dan boleh menahan tekanan sehinga 20 paun, bertelur dan hidup dengan bebas di dalam lautan dalam. Tak semua ikan mampu hidup di dalam laut yang bertekanan tinggi. Sebab tu la ikan merah ni adalah sumber kolagen yang terbaik. SCP ni bahannya bukan je dari sisik ikan merah je.Shaklee tambahkan lagi dengan 7 bahan aktif yang terdiri dari ekstrak biji Camellia Japonica, Ekstrak Pffafia, kolagen ikan, ekstrak kulit kerangan laut, lactobacillus achidophilus. vitamin C, Vitamin B2 & B6 yang mana kesemua bahan2 ni mempunyai fungsinya tersendiri.


Perbezaan Shaklee Collagen Powder dengan kolagen yang lain di pasaran 


  • Dihasilkan dari kolagen ikan dihidrolisis adalah yang terulung
  • Ia dianggap satu penyelesaian yang mudah, selamat dan ideal bagi membantu merangsang pertumbuhan kolagen dalam kulit
  • Kolagen hidrolisis adalah suplemen pelbagai fungsi yang berpotensi untuk meningkatkan pengurangan pelbagai penyakit dan mengatasi masalah fizikal Ia adalah dari jenis kolagen1.
  • Mengandungi berat molekul rendah daripada 1000 dalton dan adalah lebih mudah dicerna dan cepat diserap ke dalam usus berbanding dengan kolagen kompleks dari kambing,lembu atau babi seberat 400 000 dalton.
  • Menyediakan predigested collagen telah dicernakan dahulu dan cepat diserap.
  • Kolagen ikan dapat mempertahankan bentuk struktur asalnya iaitu rangkaian `Triple Helix', struktur bentuk yang sama terdapat pada kolagen manusia. Ini merupakan penemuan terpenting abad ini .
  • Memperbaiki konsentrasi hydrooxyproline (HyPro).
  • Menyediakan asid amino yang penting yang sering tiada dalam pemakanan.Ia mengandungi 20 asid amino, termasuk 8 daripada 9 asid amino essential (tidak ada tryptophan).
  • Memberikan nisbah asid amino yang diperlukan untuk pembentukan kolagen dalam badan.Menyediakan asid amino bebas dan peptida.
  • Menyediakan prolin yang secara khusus diperlukan oleh tubuh untuk membina struktur tissue, dan untuk mengekalkan fungsi sel..
  • Mengandungi arginin yang membantu tidur dan meningkatkan prestasi bersukan
  • Mengandungi asid amino yang menggalakkan tubuh untuk meningkatkan pembentukan otot.Lebih banyak otot tanpa lemak meningkatkan kadar metabolisme .Ini mencepatkan kadar pembakaran lemak .
  • Lemak yang terbakar daripada peningkatan otot tanpa lemak diubah menjadi tenaga. Akibatnya, ramai orang merasai peningkatan tenaga sepanjang hari kerana tubuh mereka dengan cepat menggunakan lemak sebagai sumber tenaga.
  • Mengandungi glucosamin dan asid hailuronik semulajadi yang menyokong baikpulih tissue penyokong terutamanya pada sendi.
  • Menyediakan penampungan air badan dan mengoptimakan penghidratan. Kesannya melembabkan dan meningkatkan kekenyalan serta ketegangan kulit.
  • Merupakan bahan yang baik untuk pemakanan ahli sukan.Ini penting bagi olahragawan untuk memulihkan kadar protein selepas latihan.
  • Mempercepatkan process pemulihan kecederaaan
  • Meningkatkan kewaspadaan mental, kejernihan mental, konsentrasi.
  • Ia boleh membentuk dan menegangkan badan.
  • Peningkatan tahap tenaga sesuai untuk pelan penurunan berat badan.
  • Memelihara dan menguatkan rambut dan kuku.
  • Ia membantu menegang kulit dalam melambatkan penuaan. Ia memberikan keseimbangan nitrogen positif yang penting dalam menyokong nutrisi bagi generasi usia seperti hilangnya kolagen dan kerosakan tulang rawan
  • Hati manusia juga memproses kolagen hidrolisis sebagai karbohidrat kompleks, yang mengimbangi gula dalam darah dan meningkatkan tahap tenaga.
  • Kajian klinikal awal menunjukkan pengambilan kolagen ikan pada sukatan yang betul selama 66 hari mampu memperbaiki penuaan kulit sebanyak 80%.
Terbukti Shaklee Collagen sangat berkesan!!

Ujian klinikal ke atas Shaklee Collagen Powder membuktikan 71% pengguna mempunyai tesktur kulit yang lebih gebu selepas mengggunakannya selama 8 minggu berturut-turut

69% peningkatan terhadap kelembapan kulit

75% peningkatan terhadap kelicinan kulit
90% peningkatan terhadap keserian wajah dan kulit
80% pengurangan kedutan diwajah


Ha.. best kan Shaklee Collagen Powder ni... Saya pon turut jatuh hati bila dah guna SCP ni. Kesannye dapat dirasai seawal 5 hari.. Lembut sangat kulit ni.. Terasa kulit macam baby je... hehehe... Yang penting suami pon suka je nak belai.. Ahaks!! Ok la bagi anda yang sangat teruja nak dapatkan SCP ni, boleh la hubungi saya k.. Nak call boleh.. sms boleh.. whatsapp lagi la boleh.. no fon saya 013-6969805. Nantikan testimoni pasal SCP ni pada entri saya akan datang ye.. see u..


* Sila klik LIKE fanpage kami di facebook “Momma Twinz Vitamin Shoppe untuk ikuti pelbagai promosi terkini!!!
Salam Sihat, Cantik & Ceria ~ Inajay - 
~ Website : http://mommatwinz.blogspot.com
FaceBook : Azrina Mohd Jaafar
Fan Page : Momma Twinz Vitamin Shoppe
Phone, sms / whatsapp : 013-6969805
Shaklee ID : 859750

0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Terkini

Promosi Terkini

Jom Beli Secara Online Guna Kad Kredit/Debit

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Follow by Email

Powered by Blogger.