Monday 21 October 2013

Jerawat tumbuh di muka? Apa tandanya?

Ha kali ni saya nak citer sikit pasal jerawat. Saya pasti semua orang memang pernah mengalami masalah jerawat ni. Ada yang jerawatnye sikit je dan ada juga yang banyak. Tapi walau banyak mana pun masalah jerawat yang kita hadapi pasti ada penawarnya.

Anda tahu tak sebenarnye jerawat tumbuh di bahagian2 tertentu di muka kita membawa petanda. Maksud saya di sini ia menunjukkan petanda apa yang kita makan sebenarnya. Walaupun kulit adalah organ kita yang paling besar sekali, namun kulit dan rambut kita adalah organ yang paling last sekali terima nutrien dari apa yang kita makan. Segala baki2 nutrien tu la yang tinggal untuk kulit kita. dah takde pilihan.. kesian kat kulit kan?



Kalau anda tengok refleks pada point jerawat tumbuh kat muka tu, tu la sebenanye bahagian organ dalaman kita yang tak terima nutrien secukupnya. Jalan terbaik untuk mengatasi masalah ini adalah dengan mengambil makanan tambahan yang secukupnya. Sebagai contoh pengambilan B Complex dapat mengatasi stress, Vitamin C dapat membantu pembentukan kolagen pada kulit, vitamin E sebagai antioksida, Gla Complex untuk stabilkan hormon & ESP untuk bina sel baru dan baiki sel-sel yang rosak. Kalau anda ada bajet lebih lagi saya cadangkan anda mengambil Shaklee Collagen Powder agar kulit lebih sihat dan nampak muda. Pengambilan air yang secukupnya bersama alfalfa adalah sangat2 penting untuk membuang toksin di dalam badan kita.

So.. itu la info yang saya nak sharekan ari ni.. kita jumpa lagi di entry akan datang ye.. bai bai..

* Sila klik LIKE fanpage kami di facebook “Momma Twinz Vitamin Shoppe untuk ikuti pelbagai promosi terkini!!!
Salam Sihat, Cantik & Ceria ~ Inajay - 
~ Website : http://mommatwinz.blogspot.com
FaceBook : Azrina Mohd Jaafar
Fan Page : Momma Twinz Vitamin Shoppe
Phone, sms / whatsapp : 013-6969805
Shaklee ID : 859750

0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Mac 2020

Promosi Mac 2020

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Jom Join Saya

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Powered by Blogger.