Wednesday, 7 February 2018

Kenapa penting ambil supplemen kolagen bila umur dah masuk 30 tahun ke atas

Korang tau tak pengambilan kolagen ni banyak sangat manfaatnya dan sangat-sangat penting, bukan sekadar mencantikkan kulit je. Mungkin masih ada yang belum tahu, kolagen ni sebenarnya adalah protin yang paling banyak terdapat dalam tubuh badan kita.



Kolagen ada dalam kulit, otot, salur darah, tulang, tendon, sistem pencernaan, dan sebagainya. Ia penting dalam memberi kekuatan dan daya elastik pada kulit, baiki sel dan sebagai gam untuk melekatkan anggota badan kita.



Secara asasnya, badan kita menghasilkan kolagen secara semulajadi. Tetapi,  bila usia kita telah masuk 30-an, penghasilan kolagen semakin perlahan. Masa ni kita mula nampak kedut di muka, lutut mula rasa bergetar, sengal sana sini dan tak hairanlah sekarang ni orang muda pun dah rasa simptom-simptom tu. Ia disebabkan oleh perkara-perkara yang boleh memusnahkan kolagen.

Perkara-perkara yang boleh memusnahkan kolagen :

  • pengambilan gula
  • asap rokok
  • pendedahan kpd matahari
  • pencemaran udara
  • kurang nutrisi
  • stress

Atas sebab-sebab ini lah penting untuk kita mengambil supplement kolagen. Bukan setakat nak cantik je. Kolagen juga meningkatkan metabolisma. Kalau nak listkan manfaat kolagen ni memang banyak. Bukan sekadar untuk kulit cantik je dan yang paling penting kat sini pilihlah kolagen yang betul iaitu Shaklee Collagen Powder.


Anda berminat nak dapatkan SCP? Anda boleh dapatkan SCP dengan 2 cara :

Cara 1 : Anda boleh terus klik ke SCP  dan membuat pembelian terus melalui website Shaklee dengan bayaran menggunakan Kad Debit / Kad Kredit. Penghantaran adalah melalui GDEX / CITYLINK

Cara 2 : Anda boleh menghubungi saya untuk mendapatkan produk yang mana paling sesuai dengan anda, tips dan cara pengambilan yang betul dan konsultasi mengenai penggunaan produk secara PERCUMA.

Hubungi saya :

Azrina Mohd Jaafar
Shaklee ID : 859750
Call/ SMS/ Whatsapp : 013-6969805



0 comments:

Post a Comment

Promosi Terkini

Promosi Terkini

Promosi Terkini

Promosi Terkini

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Jom Join Saya

Promosi Terkini

Promosi Terkini

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Follow by Email

Powered by Blogger.