Wednesday, 13 July 2016

Segarkan semula sayur yang layu dengan Basic H Shaklee

Teringat masa bulan puasa yang lepas.. masa tu dah pukul 6.30 petang saya nak masak bihun sup untuk berbuka. Lambat kan saya masak? ha'ah saya terpaksa tunggu suami balik keje dulu baru saya boleh masak dengan aman. Sebab anak kecik saya ni tak boleh tak tengok muka saya. So kena la saya sentiasa dengan anak kecik saya tu..Kalo tak, nangis la gamaknye..

Bila dah lambat biasa la kelam kabut la kan. Bila bukak peti ais tengok2 sayur sawi dah layu.. Apa yang saya buat saya titikkan dengan Basic H untuk segarkan balik sayur tu. Jom tengok gamba2 kat bawah ni :

Sayur yang layu

Cepat-cepat ambik Basic H

Titikkan 2-3 titik basic H bercampur air

15 minit kemudian sayur dan mula segar

Lepas 30 minit sayur makin segar

Lepas 45 minit tadaa dah boleh potong

Masukkan dalam sup

Sayur dan pon siap dimasak
Ha best kan? So tak yah membazir buang sayur2 yang dah layu tu. Sebenanye boleh disegarkan semula dengan Basic H. Nak tau apa lagi kegunaan Basic H? Klik sini

0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Terkini

Promosi Terkini

Jom Beli Secara Online Guna Kad Kredit/Debit

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Follow by Email

Powered by Blogger.