Tuesday, 12 July 2016

Basic H Shaklee 1001 kegunaan

Basic H? Apa tu? Tak penah dengar pon? Ha meh sini saya nak cerita tentang Basic H.

Apa itu Basic H?



Nama penuh Basic H ni "Basic H Organic Super Cleaning". Ha dengar nama pon dah best kan apatah lagi bila dah guna. Oleh sebab nama Basic H ni panjang sangat, kita sebut Basic H je la senang, Basic H ni sebenanye pencuci pelbagai guna dan merupakan pencuci biodegradable dan tidak bertoksik yang pertama dikeluarkan oleh Shaklee pada 1960. Ia di hasilkan daripada  sumber semulajadi iaitu jagung dan kelapa, bebas dari bahan kimia, biodegradasi dan selamat untuk seisi keluarga.

Kegunaan Basic H

1) Sebagai bahan pencuci

  • Cuci tandas, cuci lantai, cuci dinding, cuci pinggan
  • Cuci kesan gris dan minyak
  • Rendam baju especially baju baby. Rendam 4-5 hari pun tak berbau
  • Basuh botol susu dan segala botol 
2) Rendam sayur dan buah
  • Memisahkan bendasing dari sayur/buah
  • Meneutralkan pestisid dan pengawet yang digunakan terhadap sayuran/buah tersebut
Rendam buah epal dengan Basic H

3) Kegunaan keluarga
  • Merawat ulser mulut. Celupkan basic-H menggunakan putik kapas & letakkan pada bahagian ulser
  • Memandikan bayi dan kanak-kanak
  • Ubat gigi. Titikkan 2-3 titik Basic-H ke atas berus gigi dan berus seperti biasa.
  • Mandikan anak-anak semasa demam (boleh kurangkan suhu badan)
  • Mandikan anak-anak dengan Basic-H untuk menghalang gigitan nyamuk
  • Digunakan kepada anak-anak yang menghidap ekzema
  • Sebagai pencuci tangan
4) Berkebun
  • Air siraman tumbuh-tumbuhan yang ‘berkhasiat’. Titiskan beberapa titik ke dalam botol spray yang diisi air biasa dan spray ke pangkal pokok-pokok di taman.
  • Sebagai penghalau serangga perosak. Sama seperti cara di atas cuma sembur ke bahagian batang dan daun.
5) Kegunaan rumah
  • Menghilangkan bau busuk ikan. Cuma spray saja ke dalam tong ikan.
  • Titikkan setitis ke dalam seterika stim bagi menjaga kebersihan bahagian dalamnya.
  • Membersihkan kesan getah/gula2 getah.
Banyak lagi keistimewaan Basic H ni. Kalau anda nak tahu apa lagi keistimewaannya? Jom roger saya cepat2 ye.. Harga pasaran cuma RM48.76 je.. Sebotol leh tahan berbulan2.. Memang berbaloi.

0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Terkini

Promosi Terkini

Jom Beli Secara Online Guna Kad Kredit/Debit

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Follow by Email

Powered by Blogger.