Monday 5 November 2012

Rahsia saya berjaya menyusukan anak-anak kembar hingga 2 tahun



Ramai juga yang bertanya macamana saya boleh menyusukan anak-anak kembar saya hingga sekarang (dah 2 tahun 4 bulan dah pon) Ye lah., bukannye senang nak nyusukan anak2 ni hingga umur 2 tahun. Lagi2 anak kembar. Sorang pon x larat..itulah ayat2 yang selalu saya dengar dari kawan2 saya yang bertanyakan tentang hal ni.


Tidak dinafikan, untuk menyusukan anak sehingga usia mereka 2 tahun bukanlah sesuatu perkara yang mudah. Dari awal lagi sejak si kembar dalam perut saya, saya dah mula risau memikirkan camana nak jaga anak kembar ni.. camne nak nyusukan dorang dan macam2 lagi. Tapi Allah itu Maha Adil... Nak jaga mereka ni x susah mana yang disangkakan.. ( ye ke?) ye lah.. sebab dah biasakan.. Alhamdulillah Allah mudahkan urusan saya.. Yang penting sabar mesti tinggi, hati mesti kuat.. Kalo x memang la... hihihihi.. 

Ok lah, kat sini saya nak share la apa yang saya amalkan selama ni. Op kos la saya mengamalkan pemakanan supplemen... Dengan umur yang semakin meningkat ni.. (30-an dah), ibu yang bekerja pulak tu,, malam kompem x cukup tido... saya perlu mengambil makanan tambahan.. 


Supplement yang saya ambil setiap hari :-

Tadaaa!!! Haruslah set 3M... Memang set ni di antara set menyusu yang paling glemer... Kalo anda nak tahu lebih lanjut tentang set menyusu ni klik sini dan kalau anda nak tahu macamana tip penyusuan anak kembar bleh klik sini dan kalo anda nak tau camana nak atasi susu ibu kurang boleh klik sini 




Memang saya akui.. kalo saya x makan vitamin2 ni badan saya akan rasa lesu, mudah penat... lagi2 malam tak cukup tido.. si kembar bergilir2 utk bangun menyusu.. cuba bayangkan berapa jam je saya tido.. kalo kembar setiap sorang tu 3 kali bangun? Oh indahnye detik itu.. hihihi.. Ye la fikiran mesti selalu positif.. Esoknya kena keje plak.. kat bahagian customer service plak tu.. Mesti la saya perlu cergas..Skang ni saya tengah mencari plak tips macamana nak berhentikan anak yang dah umur 2 tahun dari menyusu badan. Sebab si kembar dah 2 tahun boleh la saya bentikan dorang tu.. Kepada sesape yang ada tips tu harap2 boleh share dengan saya ye.. Ok lah jam dah menunjukkan pukul 3.30 pagi ni.. masa utk tido. Jumpa lagi esok.. :) Oh ye,, kepada sesiapa yang nak dapatkan vitamin, jangan lupa untuk hubungi saya ye :) Jangan risau saya akan consult anda dengan percuma... 



* Sila klik LIKE fanpage kami di facebook “Mommatwinz Shoppe” untuk ikuti pelbagai promosi terkini!!!
Salam Sihat, Cantik & Ceria ~ Inajay - Jom Makan Vitamin-
~ Website : http://mommatwinz.blogspot.com
FaceBook : Azrina Mohd Jaafar
Fan Page : Jom Makan Vitamin
Phone, sms / whatsapp :             013-6969805      
Shaklee ID : 859750

0 comments:

Post a Comment

Hai Saya Inajay. Pengedar Aktif Shaklee sejak 2011

Bonjour & Welcome

Seorang WAHM, ibu kepada seorang puteri, 2 putera kembar dan seorang putera.

Promosi Mac 2020

Promosi Mac 2020

Pembelian Menggunakan Kad Kredit/Debit

Jom Join Saya

Hubungi Saya

Hubungi Saya

Kategori

Jom Like Mama Twin Punya Cerita

Popular Posts

Powered by Blogger.